Mixed-media workshop | Scrap Tábor 2015. Szedres #2

Kedves Olvasóim!
Egy héttel ezelőtt vasárnap jöttem haza a scrapbook táborból, Szedresről. Az országból sokfelől érkeztek oda a résztvevők, mert egy tulajdonság összekötött bennünket: a közös hobbink vagy épp hasonló üzleti tevékenységünk kapcsán, mindannyian scrapbookosoknak valljuk magunkat. A tábor alatt bárki bármivel foglalatoskodhat, hozhat befejezésre váró, félbemaradt alkotásokat, de ott is belekezdhet újakba. Szabad a választás, kötetlen az egész. Néhányan workshopokkal készülünk, hogy akinek van kedve, új ismeretekhez, inspirációhoz juthasson. De, ezeken sem kötelező a részvétel. Én is részt vettem szinte mindegyiken, s magam is vállaltam egy workshopot, melyet - mindannyiunk örömére - a Pentacolor bőkezűen támogatott termékekkel és eszközökkel. Erről a workshopról számolok be ebben a bejegyzésben. Olvass tovább és nézd meg, micsoda szépségeket alkottak a lányok-asszonyok! ♥

Az általam vezetett mixed-media foglalkozás lényege az volt, hogy festővászonra alakítottunk ki izgalmas hátteret, alapvetően kétféle alapanyag, a repedőpaszta és a médiatinta (valamint az ezekhez tartozó kiegészítő vegyszereik - repedőpaszta alapozó és médiatinta oldószer) segítségével, amire aztán scrapbookpapír-kivágásokból és díszítőelemekből építettük fel a kompozíciót, amire vagy fotó+kommentár, vagy fotó+idézet, vagy idézet és valamilyen asszociatív elem került fel.


(a fotók az egész bejegyzésben kattintásra megnyílnak nagyban)

A csavar az volt a dologban, hogy felfedeztem, a repedőpaszta alapozója ugyanúgy sikerrel fejti ki hatását a rákerülő pasztán, ha médiatintával színt adunk ennek a rétegnek, mint ha nem lenne a paszta és az alapozó között semmi (és közvetlenül az alapozóra kerülne fel a paszta). A médiatinta pedig, az így, a vászon felületén kialakult fényes, nem porózus felületen látványosan egybefolyatható, mert kicsivel lassabban szárad, mint az előkezelt vászon kissé porózusabb felületén. Ötletem szerint a tintával megfestett, repedőpaszta alapzóra stencilen keresztül vittük fel a repedőpasztát, mely egy kis idő elteltével szépen be is repedezett. Ezzel kialakult egy újabb, háromdimenziós textúra a felületen, mely körül élénk színű pacák és márványos hatású foltok tarkállottak, s ezek a színek a repedéseken keresztül is láthatóvá váltak.





Előzetes kíváncsiságom eredménye volt tulajdonképpen a különleges hatású alap. Úgy gondoltam, a kísérletezőkedvű, minden újra nyitott, szuperkreatív társaság szívesen játszik majd ezzel a technikával. Boldog voltam, mert még az előzetes várakozásaimat is felülmúlta minden, hiszen a hölgyek-lányok-asszonyok mind elengedték magukat, s, lazán tobzódtak az ötletekben, színekben és formákban, mindenkié más és más miatt lett egészen különleges, holott mindannyian ugyanarra az alaptechnikára építettek. Nagyon sokféle alapanyag állt rendelkezésünkre, s mindenki belevitte a saját ízlését, előkerültek a bélyegzők, a díszítőelemek, én is bedobtam vagy 25-féle stencilemet, pörgött az egész társaság... Jujjj, de klassz volt a levegő rezgése! :) Szép emlék.


Amikor az alap elkészítésének lépéseivel nagyjából mindenki végzett, röviden bemutattam, én hogyan építettem fel a kompozíciómat a workshop előtt elkészített zöldes alapomra (hiszen, a demonstráció alatt készített sárgás-alapomon még száradt a repedőpaszta). Mit miért és hová tettem? Mi a jelentősége az egyes elemeknek? Mitől lett kontrasztos? S, mikor nyilvánítottam befejezettnek? Ezeket meséltem el, majd kértem a workshop résztvevőit, folytassák tovább, s alakítsák ki a saját, szépséges vászonképüket.

A workshopon készült fenti képekért nagyon nagy köszönet Gólyának (Kele Timi) és Bee-nek (Tóth Szilvi), akik fáradhatatlanul fényképeztek mindannyiunkat a három nap folyamán, s utána retusálták és megosztották a képeket, hogy mindenki fel tudja használni.
A Pentacolornak én személyesen is, s a workshop minden résztvevője nevében is köszönöm a felajánlott termékeket: a repedőpaszta alapozót, a repedőpasztát, a sokféle médiatintát, az ecseteket, spatulákat, festővásznakat! Nagyszerű dolog volt, hogy mindannyian bármilyen korlátozás, úgymond, lelkifurdi nélkül játszhattunk a festékekkel, kenhettük, visszatörölhettük, javíthattuk ha úgy éreztük - s így, szabadon, szívből alkothattunk. Köszönjük szépen.
Az alábbi slideshow-ban látható jó pár készülő mű, még az alap kialakításának stádiumában. Igyekeztem minél többet fotózni, lehet, hogy nem sikerült mindenkiét elkapni, de az, talán mentségemül szolgál, hogy igyekeztem mindenkihez odamenni, megcsodálni amit készített (ha kérdése volt, válaszolni), ott olvadoztam a látványtól, lelkesen jöttem-mentem. :) Ahogy szoktam egyébként is, a tanfolyamaimon. :)

A szedresi Scrapbook Tábor mixed-media vászonkép workshopján
készült munkák az alap készítésének fázisában
(A galéria magától vált, de ha rákattintunk, megnyílik nagyban is.
Érdemes néhány percet rászánni a megtekintésére.)
A szedresi Scrapbook Tábor mixed-media vászonkép workshopján készülő munkák,
az alap készítésének fázisában

Köszönöm szépen az összes résztvevőnek, aki megtisztelte figyelmével a bemutatómat, örömmel meséltem a termékekkel kapcsolatos tapasztalataimról és felfedezéseimről. Szuperklassz érzés volt látni Benneteket alkotás közben, s végül a befejezett munkáitokon olvadozni, aminek indukálásában egy picit én is benne lehettem. Csodás társaság voltatok, jó volt veletek, nagyon!

Az alábbi képeken már az alkotók is láthatók, elkészült munkáikkal a kezükben. A bejegyzést örömmel kiegészíteném azok munkáival is, akik szeretnék itt megmutatni. Ha egy hozzászólásban belinkelitek akár a blogotokról, akár nyilvános képen a Facebookról, készítek ehhez egy összefoglalót. Nagyon büszke lennék rájuk, ha itt a blogomon megmutathatnám, amiket készítettetek. Szóval, aki szeretné, linket ide, lányok, asszonyok!


Beszámolómat az én egyik olyan munkámmal zárom, melyet ezzel a technikával készítettem. Az angol nyelvű szöveg jelentése magyarul: A hála a legértékesebb virág, mely a lélektől virágzik. Az alkotásom egy mély, személyes élményem emlékére készült.


Ugyanezzel a technikával a foglalkozás alatt készítettem egy másik alapot is, erre a táborban készült csoportképet tervezem rátenni, mutatom majd azt is, itt a blogon, néhány napon belül.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések

Csodás alkotások születtek, tényleg fantasztikus mennyire különböznek, mégis mind szuperjó! 👍😊