StencilGirl Talk: Scrapbookoldal sk. mixed-media háttérrel

Kedves Olvasóim!
Nagyon szeretem a mixed-media technikát, de éppennyire a scrapbookozást is. Most egy olyan alkotásomat hoztam, ahol ötvöztem a kettőt: én magam készítettem el vegyes technikával a háttérpapírt, ami aztán a scrapbookoldalam alapjául szolgált. A StencilGirl Talk blogon ma megjelent angol nyelvű bejegyzésben mutatom meg lépésről-lépésre, hogyan készült el ez a háttér, de itt, ebben a bejegyzésben írtam röviden magyarul is az alkalmazott technikákról. Olvass tovább!


Ha kíváncsi vagy a mixed-media háttér elkészítésének minden lépésére, kattints az alábbi linkre. Bár angolul van, igyekeztem úgy fényképezni, hogy mindenki számára érthetőek legyenek a lépések, azok számára is, akik nem értenek angolul.


Milyen hozzávalókat használtam a scrapbookoldal elkészítéséhez?

  • Először is, ami a legfontosabb, két stencil a StencilGirl-től: Tracy Bautista Tropical Floral Stencil és Carolyn Dube’s Wall of Words Stencil . Az alap egy szürke színű Reeves kartonlap (kb. 150 g), amit aztán egy 12x12" (30,5x30,5 cm) méretű szürkekartonra (chipboardra) ragasztottam.
  • Az öt réteg felépítéséhez: Tattered Angels Mist (fekete), Pentart Mist (gyömbér és vanília árnyalat), Finnabair Prima Marketing Heavy Gesso és ICO Olajpasztell kréta (világoskék színben).
  • A scrapbookoldal befejezéséhez: Narancssárga texturált karton (220 g), fekete fotókarton, ezüst színű strasszvirág-matrica, Studio Calico Darling Dear matrica
  • Sizzix vágókések:  Sizzix Bigz Die - Tattered Florals, Sizzix Thinlits Die Set 4PK - Detailed Butterflies, Sizzix Bigz Die - Ornate Frame #2, Flourish#2 (656356), és Elegant Flourishes (656639)

Hogyan épült fel a hat mixed-media réteg?

  1. Szövegmintás stencilt használva, fekete színű, szórófejes festékkel (mist) alakítottam ki az első réteget. Ott, ahol véget ért a stencil, és üres "oszlop" keletkezett, oda még egyszer feltettem a stencilt, és újra fújtam. Nem volt szempont, hogy a sorok találkozzanak, vagy, hogy egyöntetű, összefüggő és értelmes szöveg alakuljon ki.
  2. Egy másik stencil egy részét használva, vanília színű, szórófejes festékkel pöttyfoltokat alakítottam ki, ide-oda, szabálytalanul helyezve a stencilt.
  3. Hiányzott valami "kézzel fogható", 3D struktúra, ezért fehér színű, sűrű alapozóval (Heavy Gesso) famintát idéző foltokat képeztem a festett rétegeken.
  4. Sablon nélkül, ide-oda permeteztem a gyömbér színű, szórófejes festékkel.
  5. Újabb textúra- és kontrasztteremtés céljából élénk világoskék színű olajpasztell krétával színeztem foltokat a megszáradt rétegekre.
  6. Végül, egy narancssárga tintapárnával közvetlenül bélyegeztem a stencilen keresztül a felületre pöttyöket és virágokat. Aztán, ezeket a virágokat még kontúroztam fekete olajpasztell krétával rajzolt vonalakkal.

Még több részletfotó és az elkészítés lépései fotókkal illusztrálva
a másik bejegyzésben, kattints ide:


Ez már a nyolcadik bejegyzésem az amerikai Stencil Girl Talk blogon, nagyon büszke vagyok! Eredetileg három bejegyzéssel indult még tavaly az együttműködésünk, aztán meghosszabbították a Vendégalkotó státuszomat újabb három hónappal. Majd idén júliustól már egészen az év végéig 6 egymást követő hónapra meghívást kaptam!

Ha tőlem szeretnél Sizzix vágógépet vásárolni  megteheted! A Sizzix vágógépet a Scrapbook Webáruházban, az általam működtetett webshopban is megvásárolhatod.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések