Baglyos képeslap Sizzix vágókésekkel | Shaker box CD-tartóból

Kedves Olvasóim!
Egy 7-részes inspiráció-sorozat hatodik bejegyzését olvashatod, amelyben Halloween témájú alkotásokat fogok megosztani veled, a Sizzix Halloween Party elnevezésű bejegyzéseim keretében. Ebben a részben egy baglyos képeslap elkészítését osztom meg veled, ami egy CD-tartóból készült shaker box leírását is tartalmazza.



*******Please scroll down for English version Thanks. ♥ *******

 Hogyan készült? 

A képeslap egyes részeihez a Sizzix.co.uk honlapjáról ingyenesen letölthető Halloween mintázatú papírkészletet használtam fel. Kiegészítő alapanyag volt ezen kívül egy pezsgőszínű, csillámos dekorkarton, sötétszürke és fekete scrapbook alapkarton, egy régi scrapbookpapír, Distress Crayons (vízzel oldható kréták), Distress Ink bélyegzőtinta, kétoldalú ragasztó és 3D ragasztó. No, és persze, az elmaradhatatlan Sizzix vágógép és két szuper vágókés.

https://www.sizzix.co.uk/662386/sizzix-thinlits-die-set-3pk-witchcraft

Mi az a shaker box?

Aki gyakran készít képeslapot, az bizonyára találkozott már az angol shaker box kifejezéssel, de a többiek kedvéért leírom, hogy mi is ez tulajdonképpen. A shaker szó jelentése ebben az esetben megfelel a koktélpartik mixerpoharának, csak épp, itt síkban rázhatjuk össze a tartalmát. 
A shaker box tulajdonképpen (egy réteg papír és egy réteg fólia közé felhalmozott) apró tárgyakat rejt, amit ha megrázunk, azok elkezdnek mozogni. Így egy érdekes, interaktív elem keletkezik, ami biztos, hogy mosolyt csal az ajándékozott arcára. A box, azaz doboz jelleget 3D ragasztó segítségével alakíthatjuk ki, mivel így egy kis rés keletkezik a két réteg (a papír és a fólia) között, s ideális esetben a pici tárgyak könnyedén mozognak a rázás következtében. 

Shaker box-szal a legtöbbször képeslapokon találkozhatunk, ugyanis számtalan lehetőséget rejt magában: imitálhatjuk vele a hóesést, a víz csillogását, de láttam már koktélos poharakat is vagy turmixgépet is, amely egy üdvözlőkártyán shaker box formájában köszönt vissza. De, ezt a megoldást scrapbook oldalakon vagy 3D lakásdekorációs alkotásokon is alkalmazhatjuk, akár eredeti strandhomokkal is megtölthetünk egy ilyen elemet.

Ennek az interaktív elemnek a nevét magyarra lefordítani elég körülményes, mert szerintem sem a rázódoboz, sem a koktélablak nem hangzik elég jól (lehetne még kísérletezni a rázóablak és a koktéldoboz szavakkal... de, szerintem ez egyre rosszabb. :) ). Ezért, most, hogy már tisztáztuk, mit jelent, maradnék a továbbiakban az angol név használatánál. Ennél a képeslapnál én is beépítettem egy shaker box-ot, amit papír CD-tartó tasakokból készítettem.

Jelen esetben azért volt hasznos a CD-tartó tasak, mert a fólia elé helyezett, narancssárga színű papír már eleve ki van vágva köralakban. Így ennek kivágását (és a fóliához történő rögzítését) megspróroltam magamnak. Más esetben ugyanis, a fólia elé még egy papírból kivágott gyűrűt vagy valamilyen alakú ablakot is ki kell vágnunk, hogy az takarja a fóliára ragasztott 3D ragasztópárnákat. Ehhez a papírréteghez rögzítjük hozzá más esetben a fóliát.

  • A shaker box-hoz egy sárga és egy narancssárga színű, papír CD-tartó tasakot használtam fel. Először levágtam őket a megfelelő méretűre (13x13 cm), négyzet alakúra, majd a narancssárga CD-tartó ablakos felének belső oldalára, a fóliaablak köré, szorosan egymás mellé 3D ragasztópárnákat ragasztottam.
  • Ezután a sárga CD-tartó tasak hátoldalára rászórtam a shaker box-ba szánt apró elemeket: arany színű flittereket és a pezsgő színű, csillámos kartonból a Witchcraft Sizzix vágókéssel kivágtam egy csomó csillagot.
  • A shaker box elkészítésének befejező lépése a két réteg egymáshoz rögzítése. Levettem a 3D ragasztópárnák hátoldalát, a sárga színű alapra még körben kétoldalú ragasztószalagot ragasztottam és az ablakos részt ráhelyeztem az alapra. Jól összeszorítottam a szélét, és az ablak széleit is többször végigsimítottam. Így, a flitterek és a csillagok csak a körön belül tudnak mozogni. 

  • A képeslap alapjához levágtam a fekete alapkartonból egy 15x30 cm-es téglalapot és félbehajtottam. Az elejéhez kivágtam az egyik Halloween scrapbookpapírból egy 14,5x14,5 cm méretű négyzetet, a sötétszürke alapkartonból egy 14-14 cm méretű négyzetet és ráragasztottam a kártya elejének közepére.
  • Ezután a pezsgő színű, csillámos kartonból ismét kivágtam egy harmadik négyzetet, ezt pedig, 13,5x13,5 cm-méretűre vágtam, és 3D ragasztópárnával ragasztottam rá a sötétszürke karton közepére.
  • Ezután a pezsgő színű réteg közepére került a13x13 cm méretű shaker box, amit a fent leírt módon készítettem el. 

  • A shaker box narancssárga papírjának a szélét körbeszíneztem narancssárga színű Tim Holtz Distress Crayon-nal, ami egy vízben oldható pigmenteket tartalmazó, műanyag borítású rajzkréta (nem zsírkréta!). Ezt a színezést tartályos ecsettel (tkp. nedves ecset) a papír közepe felé elmostam, majd Black Soot Distress Ink tintával és szivaccsal, körkörös mozdulatokat végezve árnyékoltam a papír szélét.
  • Végül, kivágtam a baglyot fekete scrapbook alapkartonból (a szemét narancssárga és fehér kartondarabokkal emeltem ki), ráragasztottam egy sötét szürke színű scrapbook alapkartonra, a sziluettet kézzel körbevágtam és 3D ragasztóval a "hold" bal szélére ragasztottam
  • Legutolsó lépésként a képeslap eleje kapott egy 1 cm széles, denevéres papírcsíkot és egy kis, zászlóformára vágott bordó Happy Halloween! feliratot.

Így készült az alábbi képen középen látható Baglyos képeslap Sizzix vágókéssel. Remélem, kedvet kaptál hozzá, hogy egy hasonlót te is elkészíts az idén.



Mi ez a Halloween témájú bejegyzés-sorozat?
Olvasd el a kezdő posztot, és minden kiderül:

A képeslaphoz az Ellison jóvoltából az alábbi klassz Sizzix eszközöket, vágókéseket használtam.

Ezt az alkotásomat a Sizzix.co.uk együttműködő bloggerpartnereként készítettem. Az amerikai cég angliai képviselete időről-időre vágókésekkel lát el, amelyek használatát örömmel mutatom be itt a blogomon. A bejegyzésben úgynevezett partneri linkek találhatók.
Ha tetszett amit láttál, kérlek támogasd a további munkámat azzal, hogy a bejegyzésben található bármelyik linkre rákattintasz. Ezzel elősegíted, hogy továbbra is bemutathassam ezeket a termékeket. Köszönöm.
A Sizzix vágógépet a Scrapbook Webáruházban, az általam működtetett webshopban is megvásárolhatod.

**********For my English speaking friends****************
Hello there, you are very welcome in my little corner of the Hungarian creative world. I'm so glad that you are here.

This is the #6 part of my Halloween-themed post-series which I named as Sizzix Halloween Party. You can download the Halloween themed free scrapbook papers from the Sizzix.co.uk website, which I use for this project.
Click here to download: Be inspired Halloween


I used the following gorgeous Sizzix products for this project:
How to make this Halloween Owl Card with Shaker Box using Sizzix dies?
  1. First make the Shaker Box from paper CD/DVD sleeves envelopes, which have clear windows. Cut them to 13x13 cm size. 
  2. Put 3D foam pads to the back side of an envelope, around its clear window. Pour seaquins and diecut glitter paper stars (use the Sizzix Witchcraft Thinlits Die Set) to the other part of the envelope (which doesn't have a window). It will be the back of the Shaker Box.
  3. Adhere the window to the back part and finish the Shaker Box. Maybe you want to glue the edges together. Use double tape or other glue.
  4. Then let's make the card base. Cut a 15x30 cm rectangle from dark grey cardstock and fold it in half. Cut a 14,5x14,5 cm rectangle from one of the above linked free Halloween scrapbook papers, and another one from light grey cardstock. The latter size will be 14x14 cm. Adhere them to the cover of your card.
  5. Cut a 13,5x13,5 cm rectangle from champagne colored glitter paper. Use 3D foam pads and adhere it to the front of the card.
  6. Color the edges of the Shaker Box, I used Tim Holtz Distress Crayons but you can use any pigments or distress ink too.
  7. Diecut the owl from black cardstock, use the Sizzix Ornate Owl Thinlits Die. Glue the owl onto dark grey cardstock and fussy cut its shape by the edges.
  8. Cut a 1x13,5 cm ribbon from Halloween scrapbook paper and attach it to the lower part of the card. Adhere the owl to the left side of the card, use 3D foam pads.
  9. Finally place a little Happy Halloween! flag to the lower right corner of the card. You can fussy cut it from the free Halloween scrapbook papers.
About my makes: I have created these adorable party decorations and cards for the English teacher of my younger son. She held a fantastic Halloween Party in the school and she used them to decorate the wall of the classroom. She said, she would keep them for future parties and would use the cards for teaching Halloween-themed English words for her students. :)

Hope you will enjoy my online Sizzix Halloween Party here on my blog named "Ünnepeld az életed" which means Celebrate your life in Hungarian. Just follow the links above and the party starts immediately. :)
**************************************************
Köszönöm, hogy ma is itt jártál!
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések